Subscribe Us

Viral!!! Teguran Ustaz Abu Syafiq Terhadap Dato Alif Syukri

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Baru-baru ini, kita digemparkan dengan kematian mengejut pelawak Abam Bocey ataup nama sebenar ialah Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Redzuan. Pemergian Abam Bocey adalah kehilangan besar dalam industri lawak tanah air kita. 

Sebagaimana wawacara live Dato Alif Syukri di laman sosial baru-baru ini telah menimbulkan pelbagai reaksi terhadap beliau semasa dan selepas wawacara beliau dengan balu Allahyarham Abam Bocey ini. Ini adalah disebabkan oleh soalan-soalan sensitif yang diajukan oleh beliau kepada balu Allahyarham Abam Bocey. Dato Alif Syukri juga telah mendapat kritikan daripada Nitizen yang tidak berpuas hati dengan soalan yang diajukan oleh beliau sehingga menyebabkan keadaan silaturahim antara keluarga balu dan Ali putih terjejas.

Secara tidak langsung mendatangkan kemaharan daripada nitizen. Sesungguhnya ia adalah bertentangan dengan ajaran Agama Islam. Ustaz Abu Syafiq telah memberi nasihat kepada Dato tersebut di dalam live streaming di Facebook (FB) beliau. Selain itu, Ustaz Abu Syafiq telah menerangkan pendapatan halal dan haram daripada Youtube. 



Sumber dari: FB Ustaz Aby Syafiq

Post a Comment

0 Comments